joi, 19 martie 2009

IONA (opinii)

n-am promis(nu-mi place sa fac promisiuni..pentru ca stiu ca sunt greu de tinut dar si mai greu e sa suporti consecintele cand nu ti le tii), dar am zis ca este posibil sa revin..

si uite ca revin..cu pareri/idei/concluzii asupra piesei "IONA"..

nici nu stiu de unde sa incep (am eu o vorba ca mai bine incepi de unde iti vine cel mai aproape...da rezultate uneori, dar merita sa fii pragmatic daca iti iei mottoul asta cu tine), poate nici n-ar trebui sa incep...

in fine, opera pare scrisa intr-un moment de betie sau de insolatie (saracau ce s-ar rostogoli in mormant daca ar sti ce scriu despre asta..sau poate ca nu, poate ca imi da dreptate, as ar trebui! in plus si el isi da dreptate si eu imi dau la fel, ca poate o sa-mi fie de folos :)) ) ...intr-o stare in care e foarte posibil sa fi fost "high" sau poate asa era el (Marin Sorescu) de obicei.

mi-a placut cum a scris capodopera asta...cu multe legaturi, e bine sa-ti faci legaturi, asta daca iti mai si folosesc..e si mai bine(iar sunt pragmatic) ...dar de ce sa nu fiu.. pot fi si abstract, pot abera cat vreau(limitandu-ma la cat poti tu intelege, sau la cat pot eu descrie..in limitele limbii asteia).. in fapt despre asta-i vorba in IONA, despre filosofie de viata..si fiecare om dupa o anumita varsta incepe sa-si faca "o filosofie de viata".. care poate ramane rigida sau poate fi dinamica.. in cazul lui probabil si-a sadit(rigid) un sambure dinamic.


n-am sa fac un comentariu mai amplu asupra piesei.. e mai bine s-o citesti.. apoi SA SCHIMBAM CATEVA IDEI/PARERI ! ..nu?!

si ce daca nu vrei? sa te futa canguru daca nu vrei, sau sa te manance pestele..ala cu o gura mare de-ti incape toata familia in el..

ei na, daca te-am plicisit si ti-am pierdut timpul, nu eu sunt de vina! ..nici macar tu, e drumul asta prost care iti fuge pe sub talpi si te poarta pe scurtaturi sa ajungi mai repede la ..capat, e relativ; cat timp ai pierdut aici fara sa intelegi prea mare lucru ai fi putut pierde si altundea intelegand si mai putin, macar aici poate ti-am starnit vreun interes, poate si-am aratat drumul cel mai lung catre sfarsit, sau cel mai scurt, n-am de unde sa stiu care-ti place mai mult..

de obicei ni se pare mai scurt drumul cel mai bine stiut, asa e..

„Oameni buni, învierea se amâna!”

ce placere enervanta imi da ideea ca pot sa opresc acest lung lant de cuvinte doar apasand un buton.. pa...(si dracu sa te ia) ..ca sa nu crezi ca am ceva cu tine uita-te la asta:

Niciun comentariu: